Byten

När du vill byta en vara på Gameday så är det bara kontakta vår kundtjänst så får du hjälp med kostnadsfri frakt. Du når oss på 08-12130800, kl. 10-12 på vardagar.

Innan du skickar tillbaka varan vill vi göra dig uppmärksam på några punkter från våra köpvillkor.

  • Vid byten och återköp gäller samma regler som i all detaljhandel i Sverige; varan ska vara i väsentligt oförändrat skick. Det innebär att plaggen får provas och tas ur eventuella påsar, men att etiketter ska sitta kvar och att inget onormalt slitage får finnas. Till detta räknas bland annat fläckar, parfym eller annan lukt, hål och andra tecken på omfattande användning. En icke godkänd retur kommer att debiteras en värdeminskningsavgift.
  • Det är du som kund som ansvarar för att varan når oss i väsentligt oförändrat skick. Vi hjälper dig med ett spårbart fraktalternativ, men du ansvarar för att varan packas på ett sätt som skyddar den mot skador.


Så här skickar du tillbaka en vara på enklaste sätt.

  • Packa varan och en ifylld returblankett i en kartong eller påse som är slittålig. Använd gärna den förpackning som varan kom i. Förslut förpackning noga med bra tejp.
  • Skriv ut den fraktetikett du fått av oss. Det är ett spårbart alternativ, där både du och vi kan följa paketet från den sekund det lämnats in hos ditt postombud, tills dess att det nått fram till oss.
  • Klistra/Tejpa på fraktetikett utanpå den förslutna förpackningen.
  • Lämna in och invänta bekräftelse från oss. Normalt tar det en vecka för en retur att nå oss.


Så här går det till när bytet görs.

  1. Efter att varan ankommit till oss och godkänts för byte, skickas ett mail till dig där detta meddelas.
  2. En ny vara, efter ditt önskemål, skickas iväg med posten nästa arbetsdag.
  3. Du får en SMS-avi när paketet ankommit till ditt ombud, och är klart att hämtas ut.