Returer

Om du är osäker på någonting rörande returer till Gameday så svarar gärna vår kundtjänst på dina frågor över telefon. Du når oss på 08-12130800, kl. 10-12 på vardagar. 

När du vill returnera en vara så skickar du den till 

Gameday AB
Fredsfortsstigen 22-24
16866 BROMMA.

Innan du skickar tillbaka varan vill vi göra dig uppmärksam på några punkter från våra köpvillkor. 

  • För att en retur ska godkännas för återköp gäller samma regler som i all detaljhandel i Sverige; varan ska vara i väsentligt oförändrat skick. Det innebär att plaggen får provas och tas ur eventuella påsar, men att etiketter ska sitta kvar och att inget onormalt slitage får finnas. Till detta räknas bland annat fläckar, parfym eller annan lukt, hål och andra tecken på omfattande användning. En icke godkänd retur kommer att debiteras en värdeminskningsavgift.
  • Det är du som kund som ansvarar för att varan når oss i väsentligt oförändrat skick. Välj därför fraktsätt med omsorg och förpacka varan väl, gärna i originalförpackningen. Ett tips från oss är att begära kvitto när du lämnar in ditt paket, för att kunna visa att du skickat det och för att kunna hantera en eventuell reklamation mot speditören.
     
  • Vid ångrade köp återbetalas den ursprungliga fraktavgiften men kunden står själv för returfrakten.
Så här skickar du tillbaka en vara på enklaste sätt. 
  • Packa varan och en kopia på din följesedel i en kartong eller påse som är slittålig. Använd gärna den förpackning som varan kom i. Förslut förpackning noga med bra tejp. 
  • Välj ett fraktalternativ som känns tryggt och passar dig. Vi rekommenderar Posten Skicka Lätt, som är prisvärt, spårbart och kan lämnas in på närmsta postombud.
  • Klistra/Tejpa på fraktetikett, adresslapp eller eventuella frimärken utanpå den förslutna förpackningen.
  • Lämna in och invänta bekräftelse från oss. Normalt tar det en vecka för en retur att nå oss.

Så här går det till när återbetalningen görs.

  1. Efter att varan ankommit till oss och godkänts för återköp, skickas ett mail till dig där detta meddelas.
  2. En återbetalning görs till ditt konto om du valt att betala med kort, banköverföring eller hunnit betala fakturan hos Klarna. Om du ännu inte betalat din faktura så korrigeras fakturabeloppet och en ny faktura skickas ut till dig.
  3. En återbetalning tar max 14 dagar efter det att vi meddelat dig om att returen har godkänts. Kontakta oss om du ännu inte fått tillbaka dina pengar efter så lång tid.