Allmänna villkor

Allmänna villkor

Följande villkor gäller för handel av varor från Gameday AB(556867-6513) om inte annat överenskommits skriftligt mellan Gameday och Kund. Beställningar som görs av personer under 18 år bedöms enligt gällande regler för kontantköp och ska ha målsmans godkännande för beställning. Alla produktbilder ska ses som illustrationer och kan ej garanteras återge varans exakta utseende. Gameday tar endast emot beställningar inom Sverige och levererar endast inom Sverige.

Ångerrätt

Som kund på Gameday har du rätt att ångra ditt köp inom 90 dagar från den dag du tog emot varan. För att returnera varan till oss behöver du bara fylla i blanketten som medföljer och lägga med den i paketet tillbaka. Vi har skrivit ut en adresslapp som du kan klippa ut och fästa på paketet tillsammans med porto. Var vänlig notera att det är du som står för returportot vid nyttjandet av ångerrätt. 
För att returen ska godkännas måste varan vara i väsentligt oförändrat skick. Det innebär att plaggen får provas och tas ur eventuella påsar, men att etiketter ska sitta kvar och att inget onormalt slitage får finnas. Till detta räknas bland annat fläckar, parfym eller annan lukt, hål och andra tecken på omfattande användning. En icke godkänd retur kommer att debiteras en värdeminskningsavgift.
Du ansvarar själv för att produkten kommer fram till oss och att den inte har skadats på vägen. Vi rekommenderar att du skickar med spårbarhet och/eller försäkring då vi inte tar ansvar för förluster eller eventuella skador som uppstår under transporten.

Du kan även använda Konsumentverkets ångerblankett när du ångrar ditt köp.

Beställning / Köp

Alla beställningar görs via gameday.se. Du kommer att få en orderbekräftelse skickad till din mail som bekräftar ditt köp. Titta alltid igenom den och kontrollera att den stämmer med dina önskemål.

Återbetalning

Vid ångrat köp eller reklamation så görs en återbetalning omgående efter att ärendet är avgjort och allra senast inom 14 dagar från att vi mottagit meddelandet från kunden. Gameday återbetalar hela summan, inklusive den fraktavgift kunden eventuellt hunnit betala, såväl vid ångerrätt som vid reklamation. Vid reklamation betalar Gameday även ut ersättning för eventuella kostnader som kunden haft i samband med reklamationen. Detta gäller exempelvis fraktkostnader, parkeringskostnader, resekostnader och liknande som kunden tvingats göra utlägg för i samband med reklamationen.

Priser

Alla priser är angivna i svenska kronor och inkluderar moms(25%). Kampanj- och reapriser kan vara tidsbegränsade och gäller i sådana fall endast tills kampanjen bryts. Fraktavgift på 49 SEK tillkommer på alla ordrar och redovisas som en kostnad i din varukorg samt i kassan.
Eventuella kostnader för delbetalning och kampanjer tillkommer då dessa alternativ valts i kassan.

Betalningar

Gameday uppfyller kraven för PCI DSS samt innehar SSL-certifikat.

Kortbetalning sker genom Klarna

På gameday.se kan du betala med Visa och Master Card. Dina uppgifter fylls i på vår betalsida och all informationsutbyte sker sedan krypterat, vilket innebär att informationen skickas insynsskyddat med en säker förbindelse.

Postförskott

Gameday.se erbjuder inte längre postförskott som en betalmetod men vill göra er uppmärksamma på att ni med fakturabetalning har 14 dagar på er att granska varan. En helt säker metod där ni aldrig betalar något förrän ni har varan i handen och godkänt skicket.

Faktura genom Klarna

Det är Klarna AB som sköter faktureringen åt Gameday AB. Tänk på att betala i tid då påminnelseavgifter och dröjsmålsränta på 24% tillkommer annars. I samband med ditt köp prövas din kreditvärdighet och när den beviljats har du 14 dagars kredittid.

Delbetalning genom Klarna

Klarna AB erbjuder en tjänst för delbetalning som heter Klarna Konto, för köp över 50 SEK. Efter sedvanlig kreditprövning erbjuds du möjlighet att delbetala dina varor på som mest 24 månader, och du har 30 dagars kredittid på första delbetalningen.
Tänk på att det här alternativet innebär en räntekostnad och en avi-avgift.

Leverans

Gameday levererar bara inom Sverige.

Alla varor levereras genom DHL och Postnord.

Vi ser till att dina varor skickas med Posten eller DHL inom 24 timmar(helgfria arbetsdagar) från att vi mottagit din order. Beroende på paketets storlek och speditörens rutiner kan det sen ta 1-3 arbetsdagar innan paketet kommit fram till ditt uthämtningsställe, inom Sverige. I det fall en vara inte kan levereras inom avtalad tid kommer vi att meddela er detta utan onödigt dröjsmål. Vi kommer att informera om anledningen till förseningen samt ett nytt datum för leverans. Om Gameday inte åtgärdar felet inom skälig tid har kunden rätt att häva köpet.

Returfrakt

Om du vill returnera en vara så skicka den till Gameday AB, Fredsforsstigen 22-24, 16866 BROMMA.  Fyll bara i blanketten som medföljer och lägg med den i paketet tillbaka. Vi har skrivit ut en adresslapp som du kan klippa ut och fästa på paketet tillsammans med porto(ej inkluderat).Tänk på att du som kund ansvarar för att paketet når oss - spara kvittot som visar att du har lämnat in paketet. Alla plagg och produkter ska skickas i sina originalförpackningar om de kom i sådana.
Vid ångrat köp står konsumenten för returfrakten, vid reklamation eller byte står Gameday för frakten. 

Specialbeställning

I det fall kunden lägger en specialbeställning genom att modifiera varan med personligt tryck eller brodyr, så upphör ångerrätten att gälla. Som specialbeställning räknas då kunden aktivt delger oss vilka förändringar hen vill göra, exempelvis genom att fylla i en textruta, och varans ursprungliga skick ändras väsentligt, enligt kundens önskemål, med extra tryck eller brodyr. Ett alternativ som kan väljas utan att delge oss extra information, exempelvis en matchtröja med en befintlig spelares nummer och namn på ryggen, räknas inte som en specialbeställning. 

Reklamation

Kunden har 3 års reklamationsrätt och reklamation rapporteras så snart felet borde ha upptäckts eller inom 2 månader.

Börja alltid med att kontakta Gamedays kundtjänst när du hittar ett misstänkt fel eller en skada på din produkt. Vi hjälper dig att reklamera produkten och självklart ser vi till att du får dina pengar tillbaka. Generellt sett gäller 1 års garanti från tillverkaren. Kunden har enligt konsumentköplagen reklamationsrätt på ursprungliga fabrikationsfel. Om du ser att en fraktskada uppstått så undvik att hämta ut paketet och reklamera i stället direkt på ditt uthämtningsställe.

Vid reklamation betalar Gameday även ut ersättning för eventuella kostnader som kunden haft i samband med reklamationen. Detta gäller exempelvis fraktkostnader, parkeringskostnader, resekostnader och liknande som kunden tvingats göra utlägg för i samband med reklamationen.

Outhämtat paket

Om kunden inte hämtat ut ett levererat och aviserat paket utan att ha åberopat ångerrätten till Gamedays kundtjänst, via telefon eller e-mail, så debiteras frakt- och hanteringskostnader på 150 SEK.

Tvist

Vid tvist har du som kund möjlighet att använda dig av den europeiska kommisionens online-plattform för tvistlösning (ODR) utan att behöva ta ärendet till domstol. Gameday följer Allmänna reklamationsnämndens rekommendationer och hänvisar till dem via arn.se och postadress: Allmänna reklamationsnämnden Box 174  101 23 Stockholm för mer information.
För att komma i kontakt med oss hänvisar vi till vår e-postadress kundservice@gameday.se. 

Trygg E-handel

Du kan vara trygg när du handlar på Gameday!

Gameday har kvalitetsstämpeln Trygg E-handel. För att bli Trygg E-handelgodkänd måste tio stycken grundkrav uppfyllas. Bland annat måste Gameday informera dig som kund vid köptillfället om maximal leveranstid från det att beställning gjorts. Kunden ska informeras om vad som gäller vid ångerrätt samt namn och adress dit du som kund kan vända dig. Gameday får inte ingå avtal med minderåriga (under 18 år) utan målsmans godkännande och Gameday ska kunna uppvisa en finansiell stabilitet och god kreditvärdighet.

Trygg e-handel ser också till att kunder som råkat ut för problem vid sitt nätköp från en Trygg e-handelscertifierad återförsäljare får hjälp i sitt ärende.

Läs mer om Trygg e-handel


Personuppgifter

Gameday skapar ett användarkonto i samband med ditt köp. När du registrerar ditt användarkonto och ska genomföra en beställning kommer du att bli ombedd att uppge vissa personuppgifter. Du bekräftar att de uppgifter som du fyller i är korrekta och fullständiga samt ansvarar för felaktigt ifyllda uppgifter. Felaktiga uppgifter vid registreringen kan medföra att ditt konto blir raderat. Information om Gamedays behandling av personuppgifter finns i Gamedays Integritetspolicy.

Du åtar dig att se till att ingen annan kan använda dina inloggningsuppgifter. Du får inte avslöja användarnamn och lösenord för någon obehörig och ska se till att handling med uppgift om användarnamn och lösenord förvaras på ett sådant sätt att obehörig inte kan få tillgång till informationen. Du ska omgående anmäla till Gameday om det kan misstänkas att obehörig fått tillgång till ditt lösenord. Du ansvarar för alla köp som gjorts med dina inloggningsuppgifter om sådan anmälan inte gjorts.

Om Gameday misstänker att du missbrukar ditt användarkonto eller dina inloggningsuppgifter eller annars bryter mot Villkoren har Gameday rätt att stänga av dig. Gameday har även rätt att tilldela dig nya inloggningsuppgifter. Du får bara ha ett medlemskap på Gameday. Medlem som inte uppfyller villkoren kan utan förvarning få sitt medlemskap avslutat. Gameday har rätt att granska ditt medlemskonto när misstanke om missbruk av villkoren föreligger.